בולט ג'ורנל - תבנית השבוע שלי

תכנון מבנה דף שבועי בבולט ג'ורנל: שאלות מנחות וארבע דוגמאות

ארגון יומן הנקודות שלכם במבנה שבועי הוא די הגיוני, בסך הכל. מצד אחד זה נותן פרספקטיבה של כמה ימים, ומצד שני לא תכנון יותר מדי ארוך טווח. שבוע הוא יחידת זמן שמארגנת חיים של רוב האנשים: ימי השבוע עם השגרה שלהם, וימי סוף השבוע עם התכניות והזמן שלהם (מסורות, משפחה, מנוחה).

אבל איך נראה שבוע ביומן שלך? הגמישות של שיטת בולט ג'ורנל מאפשרת לכל מי שבוחר בה חופש לעצב את השבוע שלו.

אם מתחילים מדף ריק לגמרי זה יכול להיות קשה. אפשר למצוא השראה בדוגמאות שאחרים משתפים אבל יש כל כך הרבה אפשרויות ודוגמאות, שזה גם יכול להיות מבלבל. בנוסף, כשהדוגמאות באות עם קישוטים ועיטורים ויזואליים ברמה מקצועית או חובבנית – גבוהה, זה עלול להרתיע מלפתח את היצירתיות והקול האישי שלנו.

השאלה "איך מתכננים שבוע?" הגיעה אלי מכמה קוראים של הבלוג. מבנה דף השבוע שלי השתנה במעט בשנתיים האחרונות, וניסיתי לחזור לשאלות ולתכנון שהנחו אותי, כדי שאוכל לשתף כאן. אני רוצה להציע כמה שאלות מנחות לתכנון השבוע וארבע דוגמאות לתכניות שבועיות פשוטות שיוכלו לעזור בתכנון שלכם.

כמו במקרים בהם אני באה לבחון כלים טכנולוגיים (וזה יכול להיות רשתות חברתיות, תבניות עיצוב לאתר, מבנה אתר או מכשיר סמארטפון חדש), ניסיתי להגדיר קודם את הצרכים שלי ולפי זה למצוא כלים מתאימים.

דברים שצריך / כדאי למצוא להם זמן בתכנית השבועית של היומן:

  • זמן למשימות ופגישות בכל יום: מבחינתי, פגישה היא משימה עם שעת התחלה וסיום ועם עוד אנשים, ומשימה היא פגישה עם עצמי, אבל אולי אצלכם זה אחרת וצריך למשל להפריד בין פגישות ומשימות אחרות.
  • מקום לדגשים שבועיים: מה הכי חשוב השבוע, מה הכי דחוף השבוע (1-2 פריטים בכל רשימה).
  • מקום למשימות חוזרות: דברים שאני רוצה לעשות פעם ביום כדי לבנות הרגלים חדשים או לשמר הרגלים קיימים.
  • מקום לדברים שצצים תוך כדי השבוע או למשימות מורכבות.
  • מקום לנשום: גם זמן למנוחה, תחביבים ופנאי, וגם דף יומן שאינו דחוס וצפוף מדי.
  • חלוקה לתחומים בחיים: לפעמים נרצה רשימות משימות נפרדות לתחומים כמו: עבודה ופנאי, עבודות שונות, משפחה וחלקים שונים של המשפחה, תחביבים והתנדבות ועוד.
  • דברים לציין לעצמי לקראת השבוע הבא.
  • רשימות, קשקושים.

עוד שיקולים שכדאי לקחת בחשבון:

כמה מקום אני צריכה בכל יום: כמה משימות, מה אורך הטקסט של כל משימה (מומחים לניהול זמן ומשימות ממליצים לתת לעצמכם הוראות מדויקות ולא לכתוב משהו אסוציאטיבי כללי), מה גודל הכתב שנוח לי לכתוב בו.

כמה מקום להשאיר לסוף השבוע: האם ימי סוף השבוע צריכים אותו נפח מקום כמו ימי השבוע, או שאולי פחות?

הערות שבועיות או רשימות נפרדות: האם יש דברים שאני בדרך כלל רושמת ביומן השבועי, ואולי בעצם ראויים לרשימה נפרדת? למשל: משימות עבודה בבלוג, רשימת קניות.

ועכשיו להפשיל שרוולים, לקחת עפרון ולנסות:

אני אוהבת לתכנן על דף משבצות בגודל A4 (מחברת גדולה). אפשר לתכנן בו מרחב של שני עמודים במחברת בגודל A5, ויש עוד קצת מקום מסביב להערות ותכנונים. לטעמי, יותר נוח לתכנן על דף שטוח במקום בכפולת דפים במחברת קטנה.

עד שלא תנסו, לא תדעו מה עובד בשבילכם ומה נוח ושימושי עבורכם. עם זאת, לוקח זמן להתרגל וכדאי לתת שבוע או שבועיים ניסיון למבנה השבוע שלכם לפני שתחליטו לערוך שינויים.

ארבע דוגמאות לתכנון ופריסה של שבוע ביומן שבועי בולט ג'ורנל

בימים האחרונים פנו אלי חברות וקוראים של הבלוג וביקשו דוגמאות לפריסה של שבוע ביומן בלי אלמנטים קישוטיים וגרפיים. אלו דוגמאות שקשה יותר למצוא, ובוודאי שבעברית. הכנתי ארבע דוגמאות בסיסיות ופשוטות, ואולי אחת מהן תוכל להיות הבסיס לדפי השבוע שלכם.

תבנית שבועית בסיסית

כפי שריידר קרול מציע: פשוט לחלק זוג עמודים לשלושה אזורים, ויחד יש לנו ששה ימי שבוע. את האזור השישי אני מציעה לחלק לשניים, לימי סוף השבוע.

אני אוהבת להשאיר פס של כמה שורות בראש הדפים כדי לציין את השבוע, זה עוזר בדפדוף מהיר כשהיומן מתחיל להתמלא ורוצים לחזור ולמצוא דברים, נותן מקום למשימות בעדיפות גבוהה (אבל לא יותר מדי מהן), ונותן קצת חלל ריק לריווח.

את פסי הרוחב היומיים אפשר לחלק ליותר מאשר רשימה אחת, שתיים בנחת ואולי אפילו שלוש. למשל בדוגמה שכאן למשימות ופגישות של עבודה, ולמשימות של פנאי ומשפחה.

תבנית שבועית בסיסית בבולט ג'ורנל

תבנית שבועית של קוביות:

בתבנית הזאת מחלקים את העמודים לקוביות, ומקבלים שמונה מהן: אחת לכל יום בשבוע, ועוד אחת שאפשר להקדיש לנושא או פרויקט מסוימים שתרצו לתת להם יותר מקום בחיים (תרתי משמע). אפשר להשתמש באזור הזה גם למעקב אחרי משימות יומיות.

בתבנית השבוע הזאת השארתי יותר מקום באזור הכללי של השבוע. אפשר לרשום שם משימות שצריכות הכי הרבה תשומת לב ו/או זמן, לציין דברים לשבוע הבא, או להכין רשימת קניות, למשל.

תבנית שבועית קוביות בבולט ג'ורנל

תבנית שבועית של עמודות:

זאת תכנית שדי דומה למבנה של יומני שנה שבועיים מודפסים, אבל כשאתם מכינים את היומן בעצמכם, תוכלו להגדיר כמה מקום כללי להשאיר בדף, כמה מקום להקצות לימי סוף השבוע, ואיך לארגן את היום. גם בתכנית הזאת אפשר לחלק יום אחד לכמה תחומים בחיים: עבודה ומשפחה, עבודות שונות, פרויקטים אישיים, לימודים ועוד – לפי מה שיש על סדר היום שלכם.

לטעמי האישי, רוחב העמודות צר מדי בשביל לתאר משימות שונות בצורה אופרטיבית מספיק. צריך גם לבדוק שאין יותר מקום למשימות על הדף ממה שבאמת יש בשעות היום.

תבנית שבועית עמודות בבולט ג'ורנל

התבנית השבועית שלי:

אחרונה חביבה, תכנית פריסת השבוע שלי. לא התחלתי אותה מאפס אלא בהשראת דוגמאות אחרות (לצערי אני לא מצליחה למצוא את המקור של התמונה הזאת, אבל אשמח להפנות למקור ולתת קרדיט מתאים), ובמשך הזמן ערכתי שינויים קלים והתאמות לצרכיי.

בכל יום יש חמש שורות, שבדרך כלל נכנסת בהן משימה אחת מפורטת, לעיתים רחוקות שתיים. בתיבות שבעמודה השמאלית יש מקום לבילוי-עם-עצמי שבועי, משפט מעורר השראה, רשימת משימות של מעקב או דברים שצריך למצוא להם זמן, ומעקב למשימות יומיות.

העמוד מצד ימין פתוח להערות, רישומים, חשיבה, ופירוק של משימות מורכבות למשימות מפורטות יותר.

על המקום בשבוע של הבילוי-עם עצמי (בהשראת "בילוי אמן" של ג'וליה קמרון) ועל משפטי ההשראה, ארחיב בפוסטים הבאים.

בולט ג'ורנל - תבנית השבוע שלי

*

אני מקווה שהדוגמאות האלה יהיו מועילות ושימושיות עבורכם. אבל יכול להיות שיש לכם כל כך הרבה משימות יומיות, שאתם צריכים עמוד מחברת נפרד לכל יום. יכול להיות שיותר נוח לכם להשתמש בחצי עמוד לכל יום, ואז השבוע שלכם יתפרס על כמה דפים. יש לכם תכנית שבועית שעובדת מצוין בשבילכם? אשמח לראות, מוזמנים לשתף בתגובות.

עוד דוגמאות והשראה אפשר למצוא כאן:

6 מחשבות על “תכנון מבנה דף שבועי בבולט ג'ורנל: שאלות מנחות וארבע דוגמאות

  1. תודה, מיכאל. קראתי ואני רואה אצלי שכתיבה בכתב יד במחברת עוזרת לזכור טוב יותר דברים ולהפנים אותם. זאת גם הזדמנות להתנתק קצת מהדיגיטל והאינטרנט…

    אהבתי

  2. בהחלט, לעולם הדיגיטלי יש המון יתרונות אך הוא גם מציב אתגרים לא קטנים המפריעים למיקוד, כאילו יכולים להיות הגודל של המדיה (כל מחברת ממוצעת גדולה פי 2.5 מטלפון חכם) וכמובן הסחת הדעת – כאשר אנו עובדים עם הנייד הסיכוי שאיזה נוטיפקציה או מחשבה על אפליקציה אחרת גדול בעשרות מונים מאשר כתיבת משימה או פגישה

    אהבתי

  3. אתגרים, אשמח לשתף בע"פ על דרכי התמודדות: ניהול יומן משפחתי, משימות מתמשכות, סנכרון בין יומנים ניידים. רמז: פוסט איט

    אהבתי

    1. הי שירה, תודה שבאת לבקר פה. זאת הזדמנות לשיחה או אפילו פגישה – נתאם בפרטי. שנה טובה, יקירה

      אהבתי

תגובה: