יומן שנתי סתיו 2016

מה שתכננתי ומה שקרה, ומה יש ביומן שלי השנה

אחרי שהצלחתי להתמיד שנה שלמה ביומן הנקודות שלי מספטמבר 2015 ועד אוגוסט 2016, תכננתי להמשיך ולהכין יומן נוסף.

קניתי מחברת חדשה ומהודרת, (הפעם לא עם ספירלה ודפים נתלשים. שיש בזה יותר מחוייבות) בדקתי מה עבד טוב ואני לוקחת איתי מהשנה הקודמת ומה צריך לשנות או לשפר (כלומר: להתאים למה שאני צריכה), הסתכלתי קצת על יומנים ברשת כדי לקבל השראה, וחיכיתי לאוגוסט. 

ידעתי שהיומן יתחיל בספטמבר, ותכננתי לעבוד עליו באוגוסט. בנחת, בשימת לב לפרטים הקטנים, בתכנון שמשאיר מקום לאלתורים.

מה שקרה, זה שכשבועיים מאוגוסט העברתי בצפון הרחוק, עם המשפחה שלי. סבתי, סבתא רינה, אושפזה ומצבה הדרדר. נסעתי לראות אותה, להיות איתה במה שנאמר לנו ע"י הרופאים שאלו ימיה האחרונים, ואחרי שסבתא נפטרה נשארתי לשבעה. לא היו איתי היומן החדש, ציוד העבודה של עטים וסרגלים, וגם לא היו לי קשב וריכוז להקדיש לכך.

כמה ימים אחר כך, בתאונת מטבח ששילבה אומץ ונאיביות, נכוויתי בשתי כפות הידיים שלי. זה כאב מאוד ודרש הסתגלות, שתי הידיים היו חבושות כדי שהכוויות יחלימו ושהשלפוחיות לא יזדהמו. ביד ימין גם אצבע אחת היתה חבושה. אני שמאלית בכל מקרה, ויכולתי להקליד וגם לכתוב – אבל זה היה לא נוח, מעייף ולא יצא יפה.

ובכל זאת. היומן הקודם הגיע עד תחילת ספטמבר. בדף האחרון אחרי דפי השבועות, היה דף ריק שכותרתו "בשנה הבאה" שהתחיל להתמלא בדדליינים ופגישות. הגיע הזמן להתחלה חדשה וליומן חדש.

מה שהיה טוב, זה שהיה לי ניסיון מהשנה הקודמת ולכן ביטחון בעצמי שיהיה בסדר. היתה לי תכנית כללית שאפשר לאלתר עליה, וידעתי שאפשר להתחיל בצעדים קטנים. לא צריך להכין מראש את כל היומן של השנה הבאה. לא כברוש, לא בבת אחת, לא כולי.

חלוקת התוכן / המבנה של היומן היתה כזאת:

מפתח : סוגי הסימונים לרשומות ביומן. היות והיה לי כבר ניסיון והרגלים של שנה, שמרתי להם מקום להוסיף בהמשך, והתקדמתי הלאה.

לוח שנתי ריבועים: לתמונת מצב שנתית, סימון חגים ואירועים חשובים. הקדשתי לזה 4 עמודים (2 דפים). אני נעזרת בלוח התמיד של רוטר-נט לשם הכנת הלוח.

יומן שנתי סתיו 2016
זה היה הסתיו של השנה שעברה…

תכנון שנתי, מצפן פנימי: שני עמודים שהם מקום לתכניות הגדולות, חזון ויעדים ארוכי טווח, שנתיים או יותר.

תכנון חודשי: עמוד לכל חודש, שמתחיל בדף חדש. זה מרכיב שלא היה לי ביומן בשנה הקודמת, ולכן המבנה שלו השנה היה מאוד אבסטרקטי. גם כאן, התחלתי מספטמבר ושמרתי מקום לחודשים הבאים

תכנון שבועי: ספרתי ומצאתי שיש עד תחילת ספטמבר הבא (2017, הי זה עכשיו) 52 שבועות. לכל שבוע שמרתי מקום לעמוד מובנה ועמוד בצד שבו אפשר לרשום הערות, תוספות, ומה שצריך. מבנה השבוע נשאר כפי שהיה בשנה הקודמת. התחלתי משבועיים ראשונים, ושמרתי מקום לכל השבועות הבאים.

פריסה שבועית יומן נקודות מעין אלכסנדר
השבוע הראשון של ספטמבר 2016.
הציטוט "לכי כמו נחל, עמדי כמו הר" מאת טלי גביש, בראיון במגזין פלטפורמה מאוגוסט 2016.

רשימות: מה שנשאר, בערך חצי מהמחברת, הוקדש לרשימות כלליות. העמוד הראשון הוא אינדקס, שיאפשר התמצאות כשיהיו רשימות שונות, ואחריו מקום לרשימות, תכנונים, סיכומים ורישומים שלי.

ככה התחלתי את השנה.

הזכרתי לעצמי להקדיש זמן להכרת תודה (זה לא היה פשוט, אבל באמת עזר לי להרגיש טוב יותר), ושעם זמן וסבלנות, עלה התות הופך לשמלת משי.

עם זמן וסבלנות, המחברת הזאת הפכה ליומן שנתי אישי.

המקומות ששמרתי התמלאו, הדפים התיישנו ונראים קצת משומשים. הם התמלאו בתכניות, חלקן התממשו וחלקן לא, מזכרות של מילים וצבעים מהשנה החולפת. הדף הבא במחברת שלי הוא ה"בשנה הבאה" הבאה. הגיע הזמן לתכנן ולהכין יומן חדש, לשנה הבאה.

השראה ביומן בולט ג'ורנל, יהודה עמיחי
גם יד חבושה תהיה פעם פתוחה. השיר מאת יהודה עמיחי.

6 מחשבות על “מה שתכננתי ומה שקרה, ומה יש ביומן שלי השנה

  1. מעיני בוקר טוב
    אני כנראה כבר לא אשתמש בכל הטכניקות שאת מציעה. כיום יש לי בטלפון את לוחות השנה ושם נרשמת כל פעולה והתחייבות שעלי למלא. מתאים יותר לפעלתנים וכאלה שמתכננים את העתיד.
    עבודה יפה, מושקעת עם הרבה מחשבה ובהצלחה!
    אמא

    אהבתי

תגובה: